Cum își aleg companiile aeriene numele?

Cum își aleg companiile aeriene numele?

 
Numele companiei aeriene este o parte a strategiei de marketing. Conform listelor de coduri ale companiilor aeriene de la Organizația Aviației Civile Internaționale există aproximativ 5000 de transportatori aerieni. Asta înseamnă nu mai puțin de 5000 de mărci. Cu atât de mulți transportatori aerieni, este greu de găsit un nume unic. Deși, chiar și cei care nu au zburat niciodată au auzit despre American Airlines, despre Air France sau despre Wizzair.
 

 
Industria aerospațială folosea marketing-ul creativ și inspirat pentru branduri pentru a-și promova serviciile pentru o lungă perioadă de timp. Datorită naturii sale abundente și generative, marcajul produsului poate oferi un profit excelent în investiții. Această regulă funcționează și pentru companiile aeriene.
 
Există diferite categorii de nume, iar majoritatea companiilor aeriene intră într-una din aceste categorii. Unele dintre numele transportatorilor aerieni de pasageri sunt descriptive, precum American Airlines. Ei lucrează spunând exact ce face compania.
 
Tipul acronimic al mărcii este doar o versiune scurtă a numelui descriptiv. Majoritatea acestor acronime sunt formate din primele litere ale numelui complet al companiei, cum ar fi SAS (Scandinavian Airlines System) sau KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij).
 
O parte din mărcile companiilor de transport aerian se încadrează în categoria sugestivă. Par a fi scoase din dicționar, sugerând anumite atribute ale companiei sau anumite beneficii. De exemplu, EasyJet, un grup britanic de linii aeriene low cost. Numele companiei se referă la abordarea simplă de rezervare a unui zbor, dar și prețul mai mic al biletelor față de celelalte companii.
 
Mai mulți transportatori aerieni au un nume compus, care derivă din combinarea, de obicei, a două nume de companii aeriene.. De exemplu, LATAM este o combinație de două companii aeriene sud-americane anterioare, LAN-ul din Chile și TAM-ul din Brazilia. Companiile s-au contopit și au rebranșat în 2012, creând conglomeratul LATAM Airlines Group. Un alt exemplu de marcă compusă este Lufthansa. Numele acestei companii aeriene germane derivă din combinația cuvântului german pentru aer „Luft” și „Hansa” după Liga Hanseatică, o confederație de bresle comerciante din Europa de Nord înființată în 1358.
 
Numele asociative sau metaforice funcționează prin reflectarea semnificației mărcii sau a fondatorilor acesteia. Majoritatea călătorilor cunosc originea numelui companiilor aeriene Virgin Atlantic. Compania face parte din grupul multinațional de capital de risc Virgin. În 1970, când Richard Bronson și Nik Powell și-au fondat prima companie, au ales numele „Virgin” pentru că se considerau începători în domeniul de afaceri.
 
Potrivit cărții „Aerospace Marketing Management”, autorii Philippe Malavai și Christophe Benaroya, aproximativ 60% din denumirile companiilor aeriene au o origine geografică sau națională. Ei spun că principalul motiv din spatele ei este că, înainte de a merge la nivel mondial în primul rând, companiile aeriene vizează consumatori individuali din aceeași țară. Potrivit cu Malavai și Benaroya, este aplicabil în special Chinei și SUA, și este extrem de important în Asia de Sud, China și Orientul Mijlociu.
 
Pentru mărcile din categoria low-tarif, este de dorit să existe un nume unic care să iasă în evidență printre concurenții mai mari. În categoria bugetară a transportatorilor aerieni de pasageri, companiile au venit cu nume unice, cum ar fi JetBlue Airways sau Spirit Airlines. Aceste nume unice oferă companiilor aeriene o identitate distinctă. De asemenea, sunt foarte memorabile și ușor de pronunțat. Cu toate acestea, în prezent, mărcile cu astfel de nume semnificative reprezintă doar 36% din toate mărcile.
 

 
Majoritatea transportatorilor aerieni continuă să-și folosească originea națională în numele lor. Qatar Airways este un exemplu luminos de companie care își păstrează moștenirea națională și îl încorporează în toate aspectele produsului său. Un alt exemplu este Hainan Airlines. Compania a fost fondată în provincia Hainan în ianuarie 1993.
 
Multe denumiri ale companiei aeriene provin din locația geografică a operațiunilor lor. De exemplu, numele mărcii LIAT (Leeward Islands Air Transport) derivă din grupul de insule din nord-estul Caraibelor, unde compania operează. Numele unuia dintre cei mai vechi transportatori aerieni, Qantas Airways, fondat în 1920, înseamnă „Queensland and Northern Territory Aerial Services”.
 

 
Sunt și transportatori aerieni care poartă numele fondatorilor lor. De exemplu, Ryanair, compania aeriană bugetară irlandeză, a fost numită după omul de afaceri și cofondatorul irlandez, Tony Ryan.