De la biocombustibili până la printarea 3D, aviația devine “verde”

De la biocombustibili până la printarea 3D, aviația devine “verde”

Industria aviației se extinde rapid, în special în Orientul Mijlociu și Asia Pacific. De fapt, China este prevăzută să depășească SUA ca fiind piața aerospațială din lume până în 2024. În plus, creșterea numărului zborurilor low-cost duce la accesibilitatea călătoriile aeriene pentru o mare parte a populației lumii, Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) preconizând o dublare a traficului aerian în următorii 20 de ani.
Aviația “verde” este un termen care vizează minimalizarea impactului asupra mediului în domeniul aerospațial. Acestea includ reduceri ale emisiilor și zgomotului, îmbunătățiri ale eficienței consumului de combustibil și introducerea de tehnologii pentru o eficiență îmbunătățită. Acest termen include toate sistemele aviației, de la companii aeriene la producătorii de aeronave până la lanțul de aprovizionare a acestei industrii. Urmărirea aviației “verde” a crescut ca urmare a cunoașterii sporite în legătură cu efectele industriei asupra mediului și a înțelegerii societății despre încălzirea globală în ansamblu.

Anul trecut, Solar Impulse 2 a devenit primul avion solar cu echipaj uman care a înconjurat pământul cu succes. E-Genius, un avion experimental dezvoltat de Institutul de Proiectare a Aeronavelor de la Universitatea din Stuttgart, este un avion cu echipament electric, care poate zbura până la 249 de mile cu o singură încărcare de 56 kWh. În timp ce aceste prototipuri sunt la câțiva ani distanță de zborul comercial, producătorii de masă urmăresc, de asemenea, îmbunătățiri imediate.
E170, ultima versiune dezvoltată alături de Embraer, este acoperit de vopsea antigivraj destinată diminuării murdăriei și reziduurilor și este alimentat cu un amestec de biocombustibili compus din 10% biokerosen și 90% kerosen fosil.


În 2011, ASTM International a aprobat biocombustibili cuprinzând uleiuri naturale pentru utilizare în aviația comercială. De atunci, Honeywell a introdus propriul combustibil cu jet “verde”, destinat să reducă cu 56% până la 85% emisiile de seră în comparație cu combustibilii cu jet tradițional. S-a demonstrat că această alternativă ecologică a combustibilului îmbunătățește performanța ciclilor de zbor și nu necesită modificări pentru aeronave.
Cu toate acestea, companiile aeriene nu sunt singurul sector care va trebui să alterneze de la metodele tradiționale de transport.
Rețelele globale de transport poluant deseori trecute cu vederea, pot fi contribuitori mari, negativi asupra mediului. Necesitatea livrării mărfurilor la nivel internațional pe căile navigabile și prin aer contribuie la producerea emisiilor de seră, perturbări ale vieții marine, poluarea apei și multe altele.
O soluție foarte simplă în acest sens ar fi locațiile depozitelor localizate la nivel global. Distribuitorul de piese aeriene Kapco Global a ajutat la implementarea acestei strategii prin parteneriate la nivel mondial cu facilități consacrate. Nu numai că asta înseamnă timp de primire mai rapid pentru clienți, dar înseamnă că și livrările se fac pe distanțe mai scurte.
Pe lângă locațiile fizice, lanțurile de aprovizionare trebuie să includă și tehnologia modernă pentru a compensa impactul negativ asupra mediului, una dintre cele mai mari tehnologii fiind utilizarea tipăririi în 3-D pentru piese de avion.


Tipărirea 3-D a început deja să se înfiltreze în lanțul de aprovizionare aerospațială. Anul trecut, Boeing s-a asociat cu Laboratorul Național Oak Ridge pentru a tipări cea mai mare parte, un instrument de decupare aripă 777x. Cu o lună înainte, Airbus a zburat A350-1000, care includea un motor Rolls-Royce care conținea o structură a motorului fabricată cu imprimare 3-D.
Deși nu este încă disponibil pentru producția de piese la scară largă, producția de aditivi are implicații mari asupra impactului viitor asupra mediului aerospațial. În loc să expedieze fizic piese în locații globale, distribuitorii de piese de avion pot, în schimb, să trimită prin email scheme de imprimare pentru producția de echipamente originale. Acest lucru nu numai că elimină emisiile de carbon și alți poluanți asociați transportului, dar, de asemenea, această metodă de fabricație elimină practic deșeurile.