GREEN AVIATION

CE ESTE “GREEN AVIATION”?

În timp ce emisiile de carbon provenite din aviație au reprezentat aproximativ 2,5% din totalul emisiilor globale în 2018, acestea totuși au crescut cu 32% din 2013 până în 2018. Potrivit NASA, aviația “verde” este o sintaxă folosită pentru a descrie activitățile din industrie care îmbunătățesc eficiența aeronavelor și reduce poluarea de orice fel: poluarea aerului, poluarea solului și poluarea fonică, prin reducerea emisiilor cu efect de seră, diminuarea producerii deșeurilor neregenerabile și a zgomotului produs de aeronave. Companiile aeriene, producătorii de aeronave și aeroporturile au luat măsuri importante pentru a se asigura că industria evoluează pentru a oferi consumatorilor conștienți de mediu opțiuni mai ecologice.  

Inovațiile asupra aeronavelor îmbunătățesc eficiența Consumul de combustibil al aeronavelor s-a îmbunătățit considerabil, jucători mari precum Airbus și Boeing au produs avioane mai eficiente, cum ar fi Airbus A350 XWB și Boeing 737 Dreamliner. O aeronavă eficientă înseamnă că aceasta poate parcurge o distanță mai mare cu un galon de combustibil. Industria, de asemenea, investește în cercetare și dezvoltare de aeronave electrice, fie că este vorba de o aeronavă complet electrică sau o aeronavă hibrid-electrică.  

Diversificarea combustibililor de aviație Un alt mod de a face aviația mai ecologică este diversificarea tipurilor de combustibil prin utilizarea combustibililor alternativi de aviație, care pot fi produși din plante, alge, ulei de gătit și chiar deșeuri municipale. Combustibilii alternativi de aviație pot înlocui direct combustibilul convențional, deoarece au aceleași calități și caracteristici. Ambele tipuri de combustibil pot fi utilizate pe aceeași aeronavă, motor și sistem de livrare a combustibilului. În 2019, într-un zbor comercial operat de compania aeriană Etihad Airways cu o aeronavă  Boeing 787 Dreamliner alimentată cu un amestec de combustibil conventional și biocombustibil fabricat din Salicornia, o plantă care crește în deșertul Abu Dhabi. În plus, mai mult de 170.000 de zboruri până în prezent au folosit amestecuri de biocombustibili, inclusiv zboruri operate de companiile aeriene Qantas Airways, United Airlines, Virgin Atlantic și Alaska Airlines. Aeroporturi precum Aeroportul Oslo și Aeroportul Bergen din Norvegia, Aeroportul Internațional Los Angeles și Aeroportul Arlanda din Suedia pun la dispoziție regulat combustibili durabili de aviație pentru toate companiile aeriene.    

Ținte strategice pentru industria aviației În 2009, Asociația Internațională a Transportului Aerian și-a stabilit ținte strategice pentru industria aviației. Aceasta include creșterea neutră de carbon începând cu 2020, ceea ce înseamnă că, nivelul emisiilor nete de carbon va stagna, chiar dacă există o creștere a traficului aerian. Alte ținte includ reducerea emisiilor nete de carbon cu 50% până în 2050, comparativ cu nivelurile din 2005. În iulie 2019, un număr de 81 de țări, reprezentând aproape 77% din activitatea aeronautică internațională s-au angajat să participe la planul negociat de Organizația Națiunilor Unite, cunoscut sub numele de “Sistemul de compensare și reducere a carbonului pentru aviația internațională” (CORSIA). Acesta își propune să stopeze orice creștere a emisiilor de carbon prin achiziționarea de credite de carbon. Achiziționarea unui credit de carbon înseamnă în esență compensarea emisiilor de carbon produse prin reducerea emisiilor în altă parte. Un alt secol al zborului ar putea descoperi inovațiile tehnologice suficient de avansate încât să asigure un mod de viață mai ecologic. În ciuda responsabilităților individuale de reducere a călătoriilor aeriene inutile, responsabilitatea rămâne în sarcina industriei aviației și a guvernelor pentru a oferi alternative mai ecologice.