IATA: Anul 2020 cel mai slab din istoria aviației

IATA: Anul 2020 cel mai slab din istoria aviației


 
Criza provocată de pandemia coronavirusului are încă efecte grave asupra întregii lumi, în special asupra aviației. Anul 2020 a intrat deja în istorie ca un an al provocărilor extreme.
 
Potrivit International Air Transport Association (IATA), companiile aeriene preconizează că vor pierde 84,3 miliarde USD în 2020 pentru o marjă de profit netă de -20,1%. În 2021, se estimează că pierderile se vor mai reduce până la 15,8 miliarde dolari, deoarece veniturile vor crește la 598 miliarde dolari.
 
„Din punct de vedere financiar, anul 2020 este declarant cel mai rău din istoria aviației. În medie, în fiecare zi a acestui an se vor adăuga 230 de milioane de dolari pierderilor din industrie. În total, aceasta este o pierdere de 84,3 miliarde de dolari “, a declarat Alexandre de Juniac, directorul general și CEO al IATA.
 
Estimând că nu va exista un al doilea val de pandemie, industria a fost afectată cel mai grav în luna aprilie. Companiile aeriene raportează permanent cu privire la recuperarea traficului intern, ceea ce dovedește că aviația își va reveni treptat.
„Concurența între companiile aeriene în 2021 va fi, fără îndoială, și mai intensă. Acest lucru va avea ca efect mult mai multe oderte de călătorie, stimulând turiștii să aleagă transportul aerian în defavoarea celorlalte variante. Provocarea pentru 2022 va fi transformarea pierderilor din 2021 în profiturile de care companiile aeriene vor avea nevoie pentru a-și achita datoriile din această criză teribilă ”, a spus de Juniac.
 
Potrivit IATA, companiile aeriene au intrat în 2020 într-o formă financiară relativ bună. După un deceniu profitabil, nivelul datoriilor a fost relativ scăzut (430 miliarde USD, aproximativ jumătate din veniturile anuale).
Măsurile de salvare financiară vitală ale guvernelor au împiedicat companiile aeriene să intre în faliment, dar au datoriile de 120 de miliarde de dolari la 550 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproximativ 92% din veniturile preconizate în 2021.
Măsurile de salvare suplimentare ar trebui să fie axate pe ajutarea companiilor aeriene să genereze mai mult capital de lucru și să stimuleze cererea, în loc să extindă în continuare datoriile.