REVOLUȚIA AVIAȚIEI CU IOT

REVOLUȚIA AVIAȚIEI CU IOT


 
Sectorul aviației a fost întotdeauna dependent de tehnologie. Utilizarea IoT în aviație a ridicat industria la noi standarde. IoT permite reducerea sau eliminarea celor mai frecvente reclamații din industrie. Companiile aeriene pun accent pe crearea unui sector complet digitalizat folosind AI, tehnologia cloud computing, IoT și blockchain. Adoptarea IoT în aviație va fi un factor cheie pentru revizuirea completă a sectorului.

Aplicații IoT în aviație

Internet of Things se dovedește benefic în multe aspecte ale acestui domeniu. Iată câteva dintre modalitățile în care aviația ajută companiile aeriene să ofere servicii mai bune clienților lor:
 
1. Check-in automat
Companiile aeriene folosesc IoT pentru a oferi un proces de check-in automat pentru pasagerii lor. Prin utilizarea IoT, companiile aeriene pot aloca un loc clientului imediat după cumpărarea biletor, pe baza preferințelor salvate. Acest lucru se dovedește util în economisirea timpului pentru clienții de la aeroport. De asemenea, ajută companiile să evite probleme grave ce țin de îmbarcarea pasagerilor, care pot provoca daune reputației lor. Timpul și resursele umane economisite în proces pot fi folosite pentru a îndeplini alte sarcini, oferind în același timp utilizatorului o experiență la fel de bună, dacă nu mai bună.
 
2. Urmărirea bagajelor

Pierderea bagajelor clienților și manipularea greșită se dovedesc a fi probleme majore cu care se confruntă companiile aeriene. IoT poate interveni și ajuta la rezolvarea problemei. Companiile aeriene pot utiliza etichete RFID pe bagaje pentru a ajuta la monitorizarea acestora. Cu ajutorul unei aplicații mobile, utilizatorul, precum și compania, pot monitoriza constant bagajele și evita pierderea bagajelor. Compania aeriana Delta Airlines a dezvoltat o aplicație de acest tip care trimite notificări prin care pasagerii își pot vedea locația bagajelor în mod constant. Delta a obținut o rată de succes de 99,9% cu urmărirea bagajelor RFID, ceea ce a clasat-o pe primul loc în 2015 între companiile aeriene globale americane.
 
3. Operațiuni de întreținere
Companiile aeriene conectează toate operațiunile dintr-o singură rețea care poate partaja date între ele. Având o rețea interconectată ajută la generarea de date care pot fi monitorizate în timp real pentru o mai bună întreținere a aeronavelor și a altor utilități. Piesele defecte pot fi recunoscute și deservite, economisind timp, bani și resurse umane. Întreținerea corectă a aeronavelor duce la creșterea eficienței. Virgin Atlantic, de exemplu, operează o flotă de avioane Boeing 787 conectate la IoT. Datele generate de aceste avioane pot fi monitorizate și analizate în timp real pentru a efectua procedurile de întreținere eficient. Lucrătorii pot fi înștiințați cu privire la o problemă mecanică cu mult timp înainte, folosind datele generate de aceste aeronave dotate cu aplicații IoT.
 
4. Divertisment în timpul zborului

Zborurile internaționale durează de obicei ore întregi și un sentiment de plictiseală se poate instala în rândul pasagerilor. Qantas Airways, în parteneriat cu Samsung Electronics, a prezentat prima experiență a realității virtuale a industriei. Aceste dispozitive nu numai că le oferă pasagerilor o experiență unică, dar ajută și la colectarea datelor despre pasageri. Aceste date pot fi apoi analizate și extrapolate pentru a oferi servicii mai bune clienților. O mai bună cunoaștere a preferințelor clienților poate oferi o experiență de calitate. Compania aeriană poate determina ce oferte să ofere unui anumit pasager pe baza utilizării anterioare. În final, acest lucru va spori profiturile companiei aeriene și va crește satisfacția clienților. Toate datorită tehnologiilor precum VR, Big Data și IoT.